.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پی رای شورای شهر به عدم تیم داری شهرداری گرگان ؛
شورای شهر پایتختی بسکتبال کشور را از گرگان گرفت
شمال نیوز: شورای شهر گرگان در یک حرکت غیر منتظره بسکتبال گرگان را مات کرد و در جلسه غیر علنی خود با نتیجه 7 بر 6 به تیم داری نکردن بسکتبال گرگان رای داد تا دست بسکتبال دوستان در روزهای پایانی سال 92 در پوست گردو بماند.

گل سرسبد ویترین ورزش گلستان در رقابت های لیگی کشور تیم بسکتبال شهرداری گرگان است، همان تیمی که علی رغم این که نتوانست دراین فصل سوپر لیگ باشگاه های کشور از عملکرد سال گذشته خود دفاع کند و بسیار ضعیف تر از آن چه همگان فکر می کردند ظاهر شد، اما همچنان هزاران هوادار خود را برای هر بازی به ورزشگاه می کشاند.

رقابت های سوپر لیگ بسکتبال کشور در حالی به کار خود پایان داده است که نماینده شهر گرگان به جایگاه نهمی و با پنج پله سقوط نسبت به فصل قبل خود رضایت داد و حالا صحبت های سخنگوی شهر مبنی بر تیم داری نکردن در فصل آینده آب پاکی بر روی دست های هوادارانی بود که تیم شهرشان روی دستشان مانده است.

فقط نام بسکتبال گرگان را یدک می کشیم

به قاطعیت می توان گفت بسکتبال گرگان از روزهایی که در کشور اسم و رسمی داشت فاصله گرفته است و این سال ها فقط نام بسکتبال گرگان را یدک می کشد.

زمانی نه چندان دور که البته شاید به سن خیلی از هواداران این روزهای بسکتبال نرسد بسکتبال این دیار در سطح اول کشور مطرح بوده و بزرگان زیادی را به بسکتبال معرفی کرده است.

اما چند سالی است که  بسکتبال نتوانسته خود را به آن چه در گذشته بوده است برساند و با سال های اوج فاصله زیادی دارد و این در شان گرگان نیست.

چوب حراج به بسکتبال گرگان قبل از شروع فصل

سناریوی قدیمی و نخ نمای شده مسئولین از قبل شروع فصل و چوب حراج گذاشتن تیمی که سابقه و به خصوص هوادرانش در ایران هنوز هم زیان زد همه اهالی توپ و تور است فقط بازی کردن با کسانی است که با بازی این تیم زندگی می کنند.

وعده های تو خالی قبل از شروع فصل مبنی بر آوردن بازیکنان های آن چنانی و اسپانسری جدید و بلاتکلیف نگه داشتن این تیم تا دقیقه 90  و در نهایت بستن تیم با همان بودجه و همان اسپانسرینگ برای تشویش اذهان عمومی هم مساله ایی است که هرساله به یک روند تکراری تبدیل شده است.

شهرداری همیشه قبل از شروع فصل، هواداران را در برزخ قرار می دهد و آن قدر شرایط تیم داری را برای آن ها سخت می کند و به قولی به هواداران مرگ می دهند تا به در نهایت این هواداران باشند که به تب راضی شوند.

بسکتبال، ورزش اول شهر گرگان زمانی فقط به دلیل حضور هواداران فعالیت می کرد اما وقتی این تیم نتایج را یکی پس از دیگری به رقیبان خود واگذار می کند همین باعث نارضایتی هواداران بسکتبال دوست گرگانی می شود اما هرگز این باخت ها فاصله ای بین تیم و هواداران ایجاد نکرده و هر ساله این طرفداران دو آتشه تیم نگرانی خود را نسبت به وضعیت تیم اعلام کرده اند.

هوادارانی که به گفته بسیاری از ورزشی ها، بازیکنان و مربیان بسکتبال کشور بسکتبال را می فهمند و به دلیل همین نوع حمایت ها است که همیشه این شهر در روی سکوهای سالن حرف اول را زده است.

تصویب اعضای شورا بر عدم تیم داری این تیم در فصل جدید ما را یاد تبلیغات خیلی از همین شوراییان در انتخابات شورای شهر خرداد ماه می اندازد که همین بسکتبال را دست آویز رای جمع کردن خود کرده بودند و امروز پشت این هواداران را خالی کرده اند.

درد این روزهای بسکتبال گرگان که نتیجه نمی گیرد فقط مشکل بی پولی نیست.

بسکتبال گرگان به جای حراج نیازمند کارشناسی است

بسکتبال گرگان نه تنها متعلق به گرگان که حتی نماینده استان گلستان است و از طرفی با توجه به این که این تیم با پول مستقیم مردم شهر گرگان تغذیه می شود باید یادمان نرود که این تیم متعلق به یک نفر یا افراد خاصی نیست که با بازیکن محبوب شهرشان شخصی برخورد می شود.

نباید به راحتی از بسکتبال گرگان در این برهه زمانی گذشت وقتی سرمربی تیم شهرداری گرگان که اتفاقا به خاطر همین هواداران امروز در شورای شهر گرگان صاحب مسند است در مصاحبه رسمی خود اعلام می کند با این مبلغ دیگر در این تیم کار نخواهد کرد باید دیگر اعضای شورای شهر هم به راحتی آقای سرمربی، پشت تیمی که به قول خود اسدالله کبیر ریشه دار است را خالی کنند.

این فصل و مصوبه هم برای بسکتبال گرگان می گذرد اما بهتر است در یک هم اندیشی با کارشناسان بسکتبال و کار پایه ایی نه فقط برای فصل بعد بلکه حداقل برای فصول آینده بسکتبال گرگان برنامه ریزی کنیم.

لذا اگر اعضای شورای قصد این ندارند که تیم داری کنند بهتر بود در درجه اول برای فصل آینده بسکتبال گرگان چاره ای می اندیشدند و پس از تعیین تکلیف و دور کردن نگرانی از هزاران هواداری که روزی به امید بهتر شدن وضعیت تیم محبوبشان به آن ها رای داده بودند به عدم تیم داری شهرداری رای می دادند.

نکته حائز اهمیت این است که اکثر اعضای شورای شهر دستی در ورزش دارند و به خوبی تاثیر ورزش بر ایجاد نشاط در جامعه را درک می کنند و از سویی نقش بسکتبال گرگان را در بین جوانان این شهر بیش از هر رشته دیگر می دانند زیرا سه نفر از اعضای شورای شهر در هیات های استانی حضور دارند که شامل محمدابراهیم جرجانی رییس هیات تنیس استان، صفرعلی پایین محلی رییس هیات هاکی استان، زهرا نورا نایب رییس هیات اسکواش استان می شوند و سید محمد قدس مفیدی رییس هیات کبدی گرگان، علی کلاتی رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گرگان، محمدرضا سبطی رییس هیات تکواندو گرگان، ناصر گرزین رئیس هیات بندسازی و پرورش اندام شهرستان گرگان و اسداله کبیر نیز سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان است./مهر

گزارش از: عسل برومند


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امیدی 27 اسفند 1392
این آقایان از کجا آمده اند؟ واقعاً نمی دانند بسکتبال سند هویت این شهر است؟ واقعاً نمی بینند چگونه مردم این شهر با برد بسکتبال شاد و با باخت آن غمگین می شوند؟ متاسفانه این بار اولی نیست که به عناصر هویتی این دیار هجمه وارد می شود. پیشتر نیز در اظهار نظرهای بی پایه ای همچون تغییر نام دیوار تاریخی گرگان به گلستان شاهد عمق تعلق آقایان به این دیار بوده ایم. این مصوبه ی غیر کارشناسانه بایستی ملغی گردد.
امیدی از گرگان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.